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제목
[논문] 2019. A Communication Inequalities Approach to Disparities in Physical Activities: The Case of the VERB Campaign
작성일
2019.10.19
작성자
소셜오믹스
게시글 내용

Pena-Y-Lillo, M., & Lee, C. J. (2019). A Communication Inequalities Approach to Disparities in Physical Activities: The Case of the VERB Campaign. Journal of health communication, 24(2), 111-120.


https://doi.org/10.1080/10810730.2019.1583699


Abstract

This study focuses on the VERB campaign and explores whether the campaign effects differed across socioeconomic status and race/ethnicity groups. Using a three-wave longitudinal survey dataset, this study found that the effects of exposure to the VERB campaign on behaviors were mediated by descriptive norms, perceived behavioral control (PBC), and intentions. More importantly, the VERB campaign increased intentions of being physically active by affecting PBC and descriptive norms across all social groups. When the link between intentions and behavior was taken into consideration, however, disparities between high and low SES, and majority and minority racial/ethnic group children emerged. The implications of this study for research on health disparities and public health communication campaigns are discussed.


연구의의

본 연구는 미국에서 2002년에서 2006년까지 시행되었던 VERB campaign evaluation data를 이용하여 캠페인의 효과가 수용자의 사회경제적 지위 그리고 인종적 배경에 따라 차별적으로 나타나는지를 살펴본 연구이다. 소아 비만이 사회적 이슈로 부각되어 가는 현 시점에서 캠페인 수용자의 사회적 위치에 따라 운동을 목표 행동으로 한 캠페인의 효과가 차별적으로 나타나는 것을 부각시켰다는 점에서 본 연구는 소셜헬스 연구의 중요한 한 지점에 서 있다고 볼 수 있다.